جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۷
کد خبر: ۸۲۰۲۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴

بررسی شعر و ترانه در باشگاه ادبی ایران زمین

اشعار شاعران تازه‌کار توسط کارشناسان و شاعران قدیمی‌تر در نشست ادبی سه ساله فرهنگسرای ابن سینا نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در روزهای یکشنبه هر هفته علاقه‌مندان به شعر و تعدادی از شاعران، به منظور شعر خوانی و نقد و بررسی اشعار در فرهنگسرای ابن سینا گرد هم می‌آیند.
 
مجری و کارشناس این کارگاه ادبی که فعالیت خود را از سال ۹۱ آغاز کرده است، درباره این محفل ادبی گفت: در قسمت نخست برنامه به بحث درباره موضوعات ادبی می‌پردازیم. مخاطبان پرسش‌های خود را مطرح می‌کنند و شاعران برجسته کشور به عنوان کارشناسان آن‌ها را پاسخ می‌گویند. پس از آن نیز اشعار تازه کارها کارشناسی می‌شود و درباره نقاط قوت و ضعف آن بحث‌هایی ارائه می‌شود.
 
وی افزود: در ادامه مجلس اجرای موسیقی که به مناسبات مختلف خواهد بود، اجرا می‌شود. پس از آن نیز شاعران مطرح حاضر در جلسه به شعر خوانی می‌پردازند.
 
کوروس احمدی درباره شروع به کار این محفل بیان کرد: این محفل که سه سالی می‌شود در حال برگزاری است، از ابتدا با قوت کار خود را شروع کرده و شاعران مطرحی پا به آن گذاشته‌اند. به تازگی هم امکاناتی را برای شاعران در نظر گرفته‌ایم. آن اینکه کتابی را از مجموعه اشعار شاخص چاپ خواهیم کرد. با اطمینان می‌گویم که این مجموعه اشعار، بسیار وزین خواهد شد.
 
گفتنی است در این محفل شعر که در روزهای یکشنبه از ساعت 17:30 آغاز شده و تا ساعت 20 ادامه می‌یابد، شاعران مطرحی از جمله: محمدعلی بهمنی، بهروز یاسمی، علیرضا قزوه، علیرضا بدیع، حامد عسگری، مهرداد نصرتی، رضا عبداللهی، علی آبان و بسیاری دیگر حضور داشته‌اند.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی میدان صنعت، خیابان خوردین، خیابان ایران زمین شمالی، جنب شهر کتاب ابن سینا، فرهنگسرای ابن سینا مراجعه کنند و یا با شماره 88070106 تماس بگیرند.
نظر شما